• سه شنبه ١٤ فروردين ١٤٠٣-١٣:٣٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٦١٩
چمران: 8-224

تحت تأثیر جو روانی و تبلیغاتی قرار نگیریم/ احداث مسجد قانونی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، احداث مسجد در پارک قیطریه را قانونی خوانده و با تأکید بر اینکه تعداد مساجد تهران بر خلاف گفته‌ها، محدود است؛ از شهروندان خواست تحت تأثیر جو روانی و تبلیغاتی قرار نگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورا در خصوص موضوع احداث مسجد در پارک قیطریه و جو ایجاد شده در این باره با اشاره به مصوبه‌ای در سال 1383 توضیح داد: بر اساس این مصوبه باید برای احداث مساجد مطالعه و مکان‌یابی صورت گیرد. در این مصوبه پیش بینی شده چنانچه بخش خصوصی اقدام به ساخت مسجد کند؛ از آن‌ها عوارضی برای این منظور اخذ نشود. حتی بر اساس این مصوبه شهرداری می‌تواند مثلاً با اهدای زمین، بخش خصوصی را در این امر یاری کند. 
وی افزود: در سال اول حضور خود در شورا برای ساخت و توسعه مساجد بودجه مشخصی را تعیین کردیم که از افتخارات ما در شورا بوده است. در اینجا باید مردم را روشن کنیم که احداث مسجد در پارک قیطریه نیز تداوم همان مسیر قبل است. نه درختی باید قطع شود و نه پارک اشغال می‌شود. برخی اظهار کردند که پارک جای زندگی است نه نماز گزاردن. باید بگوییم نماز خواندن نیز خود زندگی است. جدا کردن این‌ها همان جدا کردن دین از زندگی است. 
چمران در ادامه با بیان اینکه کمی بیندیشیم و تحت تأثیر جو روانی و تبلیغی قرار نگیریم؛ تصریح کرد: این همان اجرای مصوبه است. برخلاف آنچه گفته می‌شود؛ اتفاقاً تعداد مساجد تهران محدود است. در شب‌های قدر شاهد آن بودیم که نه تنها مساجد بلکه امامزاده‌ها نیز مملو از جمعیت بود، بنابراین احداث مسجد قانون ماست و کاری خلاف قانون نباید انجام شود. 
 
کد خبر: 8-224

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: